Jak włączyć i wyłączyć weryfikację urządzeniem?

Aby włączyć lub wyłączyć weryfikację online trzeba wejść na stronę 1login.wp.pl lub do aplikacji 1login od WP.

Po zalogowaniu do profilu 1login od WP, należy skierować się do sekcji bezpieczeństwo i wybrać opcję włącz weryfikację. Możliwość włączenia weryfikacji dwuetapowej jest widoczna również na stronie głównej profilu 1login od WP.

Ze względów bezpieczeństwa, na tym kroku trzeba podać podać hasło do konta 1login od WP, na które jest się w trakcie aktywacji zalogowanym. Po wpisaniu poprawnego hasła należy wybrać opcję dalej.

Na tym kroku użytkownik dokonuje wyboru pomiędzy jedną z dwóch metod weryfikacji dwuetapowej. Obie metody wymagają posiadania zainstalowanej aplikacji 1login od WP na własnym telefonie lub tablecie.
Sugestia: najlepiej aby to urządzenie było urządzeniem, które posiadamy najczęściej w pobliżu. W przypadku "weryfikacja online" użytkownik musi pobrać na swój telefon aplikację 1login od WP na swój telefon i się do tej aplikacji zalogować swoim loginem i hasłem 1login od WP.

W tym kroku użytkownik wybiera opcję "weryfikacja online" i klika dalej

Na kolejnym ekranie otrzymamy komunikat użytkownik otrzyma jeden z dwóch komunikatów.

Komunikat 1 pojawi się w momencie kiedy system 1login od WP nie wykryje zainstalowanej aplikacji z zalogowanym tym samym kontem 1login od WP z którego zainicjował uruchomienie "weryfikacji online" . Należy pobrać aplikację o nazwie 1login od WP ze sklepów z aplikacjami Google Play dla urządzeń z systemem Android albo z AppStore dla urządzeń iPhone/iPad. Po zainstalowaniu aplikacji i zalogowaniu się w tej aplikacji swoim kontem 1login od WP należy wybrać komunikat "spróbuj ponownie".

Komunikat 2 pojawi się w sytuacji jeśli została pobrana aplikacja 1login od WP i w aplikacji użytkownik zalogował się do tego samego konta 1login od WP na którym w danym momencie aktywuje weryfikację online. Jeżeli wcześniejsze warunki zostaną spełnione to powinien pojawić się komunikat o tym że wykryto urządzenie, powinna być wyświetlona nazwa tego urządzenia oraz informacja o tym że po wciśnięciu przycisku "wyślij powiadomienie" na telefon zostanie wysłany specjalne powiadomienie

Na kolejnym kroku:

Po wybraniu opcji "wyślij powiadomienie" powinien pojawić się poniższy komunikat, który informuje o tym, że na urządzenie zostało wysłane powiadomienie i aby potwierdzić logowanie to trzeba wybrać opcję TAK na tym urządzeniu.

Jak wygląda powiadomienie na urządzeniu mobilnym?

Dla telefonów z systemem Android powinno wyglądać w tak jak poniżej.

Dla telefonów iPhone czy tabletów iPad powinno wyglądać tak jak poniżej.

Potwierdzenie uruchomienia weryfikacji dwuetapowej - 10 kodów ratunkowych w sytuacji kiedy dostęp do aplikacji/telefonu jest utrudniony

Po pomyślnym uruchomieniu weryfikacji dwuetapowej użytkownik dostanie komunikat z listą 10 unikalnych jednorazowych kodów logowania. W przypadku zgubienia czy utraty dostępu do telefonu z aplikacją 1login od WP te kody umożliwiają odzyskanie dostępu do konta 1login od WP (w tym do ewentualnie powiązanych kont pocztowych WP i O2). Zgubienie tych kodów może wiązać się z utratą dostępu do konta 1login od WP. Zalecamy aby kody pobrać i zapisać w innym miejscu nie związanym z usługą 1login od WP. Odradzamy zapisywanie kodów na skrzynce WP Poczty lub Poczty O2 która jest powiązana z tym kontem 1login od WP ponieważ utrata dostępu do 1login od WP wiąże się z utratą dostępu do powiązanych skrzynek pocztowych. W przypadku zgubienia telefonu z zainstalowaną aplikacją i aktywną weryfikacją dwuetapową instalacja aplikacji na nowym urządzeniu w celu weryfikacji będzie niemożliwa wynika to z tego, że logowanie do aplikacji też musi zostać potwierdzone na koncie 1login od WP.

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nasz zespół służy wsparciem i jest tu po to, aby Ci pomóc.
Skontaktuj się z nami.

Skontaktuj się