Kiedy utracisz dostęp do swojego urządzenia z zainstalowaną aplikacją 1login, to klucze awaryjne są twoją "ostatnią deską ratunku" w przypadku aktywnego logowania dwustopniowego na twoim koncie 1 login od WP.
Po uruchomieniu logowania dwustopniowego otrzymasz komunikat z listą 24 unikalnych kluczy awaryjnych logowania. W przypadku zgubienia czy utraty dostępu do twojego telefonu z aplikacją 1login od WP te klucze umożliwią odzyskanie dostępu do konta 1login od WP.
Jeżeli zgubisz te klucze awaryjne to może wiązać się z utratą dostępu do twojego konta 1login od WP.
Pamiętaj, aby pobrać i zapisać klucze w innym miejscu nie związanym z usługą 1login od WP. Nie zapisuj kluczy na skrzynce WP Poczty lub Poczty O2 która jest powiązana z tym kontem 1login od WP ponieważ utrata dostępu do 1login od WP wiąże się z utratą dostępu do powiązanych skrzynek pocztowych.
W przypadku zgubienia telefonu z zainstalowaną aplikacją i aktywnym logowaniem dwustopniowym, instalacja aplikacji na nowym urządzeniu w celu weryfikacji będzie niemożliwa. Wynika to z tego, że logowanie do aplikacji też musi zostać potwierdzone na koncie 1login od WP.
Uwaga: każdy klucz możesz wykorzystać tylko raz. Po wykorzystaniu ostatniego klucza otrzymasz możliwość wygenerowania nowych 24 kluczy awaryjnych. Po zalogowaniu do profilu w zakładce bezpieczeństwo w każdym momencie możesz wygenerować listę nowych 24 kluczy.
Ważne: przy wygenerowaniu nowej listy kluczy, niezużyte klucze z wcześniejszej listy stracą swoją ważność i nie można ich już wykorzystać.
Jeżeli chcesz się zalogować do konta 1login od WP, a nie posiadasz w danym momencie urządzenia, na którym masz zainstalowaną aplikację 1login od WP, możesz skorzystać z jednego z kluczy awaryjnych otrzymanych w trakcie aktywacji logowania dwustopniowego.
Przy próbie logowania do konta otrzymasz komunikat zależny od formy logowania dwustopniowego aktywowanego na koncie 1login od WP.
Komunikat w przypadku logowania powiadomieniem
Komunikat w przypadku logowania kodem.
Komunikat w przypadku logowania kodem.
W obu przypadkach wybierz opcję wypróbuj inny sposób, która doprowadzi do tego ekranu, na którym musisz wybrać opcję "użyj klucza awaryjnego".
Po przejściu dalej zobaczysz ekran na którym otrzymasz prośbę o wpisanie klucza z listy zapasowej 24 kluczy. Ważne, że na komunikacie jest podany numer klucza z listy tych 24 kluczy, który należy podać (zakres 1-24).
Ważne każdy klucz wykorzystany może być tylko jeden raz, po wykorzystaniu ostatniego klucza otrzymasz możliwość wygenerowania nowych 24 kluczy awaryjnych.
Po zalogowaniu do profilu w zakładce bezpieczeństwo w każdym momencie możesz wygenerować listę nowych 24 kluczy.
Ważne: przy wygenerowaniu nowej listy kluczy niezużyte z wcześniejszej listy tracą swoją ważność i nie można ich już wykorzystać.
Nasz zespół służy wsparciem i jest tu po to, aby Ci pomóc.
Skontaktuj się z nami.