Co zrobić, gdy otrzymam podejrzaną wiadomość?

Wiadomości wysyłane przez nas i zaufanych partnerów oznaczamy zawsze zieloną tarczą.

Wiadomości, które możesz od nas otrzymać, nigdy nie zawierają wyrażeń takich jak:

  • Twoje konto zostanie usunięte/zablokowane
  • Twoja skrzynka jest przepełniona
  • Przedłuż ważność skrzynki mailowej
  • Twoje hasło wygasło 

Jeśli widzisz wiadomość podobną do administracyjnej lub budzący podejrzenia mail, np. od kuriera, z banku lub innego nieznanego nadawcy, to może być to tzw. phishing.

Co to jest phishing?

To fałszywe wiadomości, które mają na celu wyłudzenie danych lub pieniędzy albo rozpowszechnianie złośliwego oprogramowania. W tych wiadomościach nadawca podszywa się pod firmy (banki, firmy kurierskie, platformy streamingowe, portale społecznościowe). Mail tego typu ma przypominać wizualnie wiadomość od godnego zaufania nadawcy, najczęściej znanej i dużej firmy. Może zawierać niebezpieczne załączniki (najczęściej .pdf) lub link. 

Co zrobić, gdy otrzymam podejrzaną wiadomość?

Nie odpowiadaj na nią. Zgłoś ją najszybciej jak to możliwe na adres abuse@wp.pl. Jeśli wiadomość została wysłana przez użytkownika WP Poczty lub Poczty O2, również zgłoś ją na adres abuse@wp.pl.

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nasz zespół służy wsparciem i jest tu po to, aby Ci pomóc.
Skontaktuj się z nami.