Jak bezpiecznie korzystać z poczty?

Dlaczego to ważne?


Ze względu na coraz częstsze wycieki danych i kradzieże w Internecie. Chcemy Ci pomóc lepiej chronić konto, by nikt niepowołany nie miał dostępu do Twojej poczty, mediów społecznościowych, a nawet kont bankowych.

1. Hasło

Hasło do logowania to najważniejsze zabezpieczenie Twojego konta e-mail. Wybierz silne, unikatowe hasło, którego nie używasz w żadnym innym serwisie. 

Jak zadbać o bezpieczeństwo hasła?.


2. Metody odzyskiwania dostępu do konta

Uzupełnij je i potwierdź. Bez tego nie odzyskasz samodzielnie dostępu do konta, gdy zapomnisz hasła.
Nie możesz już skorzystać z pomocniczego numeru telefonu lub adresu e-mail? Zaktualizuj metody. Rekomendujemy uzupełnienie 2 metod.

Jaką metodę odzyskiwania dostępu do konta wybrać?
Jak zmienić lub dodać metodę odzyskiwania dostępu do konta?


3. Logowanie dwustopniowe

Gdy jest włączone, nawet jeśli ktoś wpisze hasło do Twojego konta, nie zaloguję się do niego. Osoba próbująca zalogować się nie będzie mogła potwierdzić drugiego kroku logowania.

Czym jest logowanie dwustopniowe?
Jak włączyć logowanie dwustopniowe?
Czym są klucze awaryjne?


4. Weryfikacja wiadomości 

Zwracaj szczególną uwagę na linki i załączniki w wiadomościach. Szczególnie wtedy, gdy są nieoznaczone zieloną tarczą. 
Nasze systemy mają specjalne mechanizmy, które sprawdzają czy dana wiadomość jest bezpieczna. 

Zweryfikowany nadawca
Czy to wiadomość od nas?
Czy to na pewno Spam?


5. Szyfrowanie połączenia

Połączenia do wszystkich usług pocztowych są szyfrowane. To znaczy, że są kodowane w taki sposób, że nikt niepożądany nie uzyska dostępu do Twoich danych i wiadomości. To szyfrowanie dotyczy strony www (poczta.wp.pl), programów pocztowych (POP, IMAP) oraz aplikacji mobilnych WP Poczty.

Co to jest szyfrowanie połączenia TLS?


Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nasz zespół służy wsparciem i jest tu po to, aby Ci pomóc.
Skontaktuj się z nami.