Dobre praktyki e-mail marketingu

Jeśli wysyłasz newslettery i mailingi ofertowe:

  1. Kieruj wiadomości o charakterze komercyjnym jedynie do odbiorców, którzy świadomie wyrazili chęć ich otrzymywania.
  2. Nie twórz treści, nagłówków oraz tytułów wiadomości, które wprowadzają w błąd odbiorcę. Temat wiadomości powinien w jasny sposób odnosić się do jej zawartości.
  3. Odbiorca wiadomości powinien samodzielnie w sposób intencjonalny dostarczyć Ci swój adres e-mail. Gromadzenie adresów e-mail do bazy odbiorców wiadomości nie może odbywać się ukradkiem ani bez ich wiedzy. Nadawca powinien dysponować danymi na temat daty i drogi pozyskania każdego adresu mailowego. Dane te powinny być ujawnione przez nadawcę na wniosek odbiorcy wiadomości.
  4. Aby uniknąć dodawania do listy mailingowej adresów e-mail należących do osób trzecich, chęć otrzymywania wiadomości o charakterze komercyjnym powinna zostać potwierdzona przez właściciela adresu. Zalecamy zastosowanie mechanizmu double opt-in, czyli dodatkowego potwierdzenia zapisu poprzez link weryfikacyjny wysłany na podany adres e-mail.
  5. Wiadomości kierowane do odbiorców powinny zawierać możliwość rezygnacji z otrzymywania mailingów lub informację o tym, jak można się z nich wypisać. Jeśli odbiorca zrezygnuje z otrzymywania wiadomości, jego adres mailowy powinien zostać niezwłocznie usunięty z listy mailingowej.

Jeśli wysyłasz wiadomości komercyjne i reklamowe na zlecenie podmiotów trzecich:

  1. Lista mailingowa powinna zawierać wyłącznie adresy e-mail odbiorców, którzy świadomie wyrazili zgodę na otrzymywanie wiadomości o charakterze komercyjnym.
  2. Konstrukcja wiadomości wysyłanych w ramach kampanii powinna w łatwy sposób umożliwiać identyfikację nadawcy oraz zleceniodawcy wysyłki wiadomości. Pole od wiadomości powinno zawierać adres e-mail zleceniodawcy lub podmiotu realizującego kampanię oraz zawierać czytelny opis umożliwiający identyfikację nadawcy wiadomości.
Pole returnpath powinno zawierać adres zwrotny zleceniodawcy. Stopka wiadomości powinna zawierać nazwę oraz adres podmiotu realizującego kampanię, oraz zleceniodawcy kampanii.
  3. Podmiot, który dysponuje listą mailingową na wniosek odbiorcy wiadomości ujawnia dane dotyczące sposobu i daty pozyskania adresu e-mail odbiorcy znajdującego się na liście mailingowej. Jeśli dyspozycja dopisania adresu e-mail do listy mailingowej odbyła się w ramach akceptacji regulaminu, nadawca udostępnia odbiorcy wiadomości treść danego regulaminu.
  4. Każda przesyłana w ramach kampanii wiadomość powinna zawierać informację o sposobie pozyskania adresu e-mail odbiorcy.
  5. Jeśli odbiorca wiadomości wyrazi chęci rezygnacji z otrzymywania wiadomości lub rezygnacji z usługi wymagającej wysyłki wiadomości, podmiot dysponujący listą mailingową powinien umożliwić mu rezygnację z kampanii lub usług.
  6. Podmiot, który dysponuje listą mailingową w ramach ustaleń z podmiotem zlecającym kampanię deklaruje wysyłkę określonej ilości wiadomości w określonym czasie.
  7. Wysyłka odbywa się wyłącznie na adresy mailowe odbiorców spełniających kryteria selekcji określone przez zleceniodawcę kampanii zgodnie z aktualnym stanem list mailingowych.
  8. Zmiany dotyczące warunków wysyłki kampanii muszą być zgłoszone przez podmiot zlecający kampanię w określonym okresie czasu, ustalonym wcześniej z podmiotem realizującym kampanię, żeby mogły zostać wprowadzone.
  9. Realizator kampanii mailingowej, który dysponuje listą mailingową zobowiązany jest do utrzymywania higieny gromadzonych danych.

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nasz zespół służy wsparciem i jest tu po to, aby Ci pomóc.
Skontaktuj się z nami.