Polityka antyspamowa

Wirtualna Polska Media S.A. ("WPM") nie zezwala na wykorzystywanie swych systemów komputerowych do przesyłania niepożądanych przez odbiorców przesyłek e-mailowych o charakterze masowym.

W szczególności zabrania się przesyłania e-maili nieposiadających prawidłowych nagłówków i adresów (Od, Do) lub zawierających sfałszowane nagłówki. Nie zezwala się także na przekazywanie listów e-mail do systemów WPM, za pomocą systemów komputerowych innego przedsiębiorcy bez jego zgody.

WPM nie zezwala także na przekazywanie do systemów WPM takich listów e-mail, w których przy użyciu specjalnych technik ukryto źródło pochodzenia listu. Poczta WPM nie zezwala na wykorzystanie systemów WPM do przesyłania listów e-mail naruszających postanowienia odpowiednich regulaminów świadczenia usług pocztowych przez WPM.

WPM zastrzega sobie prawo do stosowania wszelkich prawnych i technicznych zabezpieczeń chroniących systemy WPM przed przesyłaniem za ich pomocą niepożądanych przez odbiorców, przesyłek e-mailowych o charakterze masowym.

Stosowane mogą być między innymi następujące techniki:

  • odrzucanie wszelkich połączeń bądź przesyłek e-mail pochodzących z adresów, na które wpłynęły (zweryfikowane przez administratorów WPM) skargi,
  • blokowanie kont użytkowników Poczty, na których wpłynęły (zweryfikowane przez administratorów WPM) skargi,
  • odrzucanie wszelkich transmisji pochodzących z adresów zawartych na udostępnionych przez organizacje antyspamowe tzw. czarnych listach (ang. blacklists)
  • odrzucanie przesyłek e-mail uznanych przez systemy antyspamowe WPM za przesyłki o charakterze masowym, niepożądane przez odbiorców
  • odrzucanie przesyłek e-mail uznanych przez systemy antywirusowe WPM za zawierające wirusy
  • odrzucanie połączeń bądź przesyłek e-mail, które posiadają znamiona ataków typu
  • "mail-bombing" (wysyłanie bardzo dużej ilości przesyłek w krótkim okresie czasu)
  • odrzucanie połączeń bądź przesyłek e-mail ze źródeł, które nie posiadają poprawnie skonfigurowanego DNS lub RevDNS
  • odrzucanie przesyłek e-mail zawierających sfałszowane nagłówki
  • odrzucanie połączeń niespełniających standardu SPF (http://spf.pobox.com)
  • weryfikacja numeru telefonu komórkowego przypisanego do konta pocztowego WPM

Segregator

Wiadomości, które trafią do folderu Odebrane są domyślnie dzielone na następujące kategorie:

Stary interfejs Poczty

  • Główne – do tej grupy należą wiadomości najważniejsze dla samego użytkownika, komunikacja osobista, potwierdzenia zamówień lub rejestracji;
  • Zakupy grupowe – ta kategoria zawiera oferty z serwisów oferujących zakupy grupowe;
  • Społeczności – w tej zakładce znajdują się powiadomienia z serwisów społecznościowych;
  • Oferty – w tym miejscu zostają zgromadzone listy przesyłane przez sklepy internetowe;
  • Inne – z kolei tu trafiają wszystkie pozostałe wiadomości masowe

Nowy interfejs Poczty

  • Zakupy – wiadomości transakcyjne od sklepów internetowych lub informacje na temat przesyłki.
  • Powiadomienia – wiadomości o założonych kontach w różnych serwisach internetowych, potwierdzenia rejestracji lub informacje o błędnych logowaniach.
  • Rezerwacje – wiadomości od różnych przewoźników (pociągi, loty) oraz informacje o zarezerwowanych miejscach w kinie lub teatrze.
  • Pieniądze- informacje od banków (saldo, potwierdzenia przelewów) systemy płatności internetowych (PayU, Paypal, dotpay, itp.) lub wiadomości zawierające faktury lub paragony.
  • Oferty- wiadomości od serwisów z zakupami grupowymi, różne newslettery promocyjne od sklepów internetowych oraz kupony ze zniżkami.
  • Społeczności-wiadomości z różnych portali społecznościowych ( Facebook, Nasza Klasa, Pingera)
  • Newslettery - wiadomości od różnych grup dyskusyjnych, portali informacyjnych lub hobbystycznych.

Zakładki segregatora są włączone domyślnie. Użytkownik może rezygnować z konkretnych zakładek - w takim wypadku wiadomości będą trafiać do kategorii Główne.

Poczta WPM na podstawie analizy wyborów użytkowników określa kategorie do których trafiają wiadomości. Użytkownicy przenosząc wiadomości pomiędzy zakładkami tworzą (automatycznie) reguły, dzięki którym kolejne wiadomości trafiają do wybranej kategorii.

Względem użytkowników wykorzystujących systemy WPM niezgodnie z ich przeznaczeniem, zwłaszcza do dystrybucji przesyłek e-mail o charakterze masowym, niepożądanych przez odbiorców mogą być wyciągnięte konsekwencje prawne.

Wszelkie reklamacje dotyczące odrzucenia przesyłki przez systemy WPM, w sposób inny od wymienionych w tej polityce, prosimy przesyłać na adres postmaster@wp.pl.

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Nasz zespół służy wsparciem i jest tu po to, aby Ci pomóc.
Skontaktuj się z nami.

Skontaktuj się